tisdag 1 oktober 2013

Svårt att tömma batteriet!

Idag har det varit min första heldag med min LG G2 och jag ansträngde mig mycket för att köra slut på batteriet.

Lyckades jag? Ja, nästan. Men det krävdes 8 timmars aktivt användande under sammanlagt 14 timmar för att komma ner till 5 procent. Jag höll framförallt på med webb browsing, tapatalk, lite youtube plus lite telefonsamt. Ljusstyrkan var på 60 % och energisparläget var avstängd.

En sådan uthållighet räcker iaf för mig! Inte ens jag känner ett behov att använda min mobil i över 8 timmar på en dag.

Jag har haft många smartphones - bl a Nexus One, Galaxy S, S2, S3, S4, Note, Note 2 & Nexus 4. Bara med Note 2 kunde komma i närhet av en sådan episk display-on-tid. Ingen annan höll ut i mer än 6 timmar.

Mycket, mycket lovande! Vi får se om de bli liknande resultat även under resten av veckan. Jag måste såklart också testa hur batteriet klarar sig i vila. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar