tisdag 1 oktober 2013

Knappar på baksidan!?

Hur kommer det att kännas att ha strömbrytaren och volymknapparna på telefonens baksida? Kommer jag att sakna den vanliga placeringen? Kommer jag att hitta knapparna och kommer jag att kunna hålla isär dem?

Allt detta undrade jag innan jag fick min LG G2. Ärligt talat var jag lite rädd att knapparnas ovanliga placering skulle vara en dealbreaker för mig.

Hur känns det nu då efter en dag med telefonen?

Jo, faktiskt mycket bättre än jag trodde. Knapparna är ganska lätt att hitta och är inte svårt att hålla isär då de känns olika pga olika materialval för volym och startknappen.

Jag skulle inte säga att G2s placering av knapparna bara har fördelar. Det är t ex lite svårt att nå volymknapparna i landslagsläget. För detta läge rekommenderar jag att man istället använder sig av volymreglaget i rullgardinsmenu. Men det finns också stora fördelar. I mitt fall är det en lättare kontroll av volymen i samtal och mycket färre oavsiktliga knapptryckningar.

1 kommentar: