torsdag 3 oktober 2013

Äntligen en mobil med vettig batteritid!

Efter två dagars mycket intensivt användande unnade jag min LG G2 lite mer vila under det senaste dygnet.

Först laddade jag den från 2 % till 100 %. Detta tog mindre än två timmar. Otroligt!

Sedan kopplade jag telefonen ur laddaren och lät den ligga orörd under hela natten. Under dessa 8 timmar tappade den bara 2 % (med wifi på) - trots att datasynken för alla Google-tjänster, ett Exchange-konto, Twitter och väder-appen var på. Så ska det vara!

Under dagen fick min G2 följa med på en del möten och en arbetsmiddag som ägde rum i en lokal med mycket dålig täckning. Mobilens skärm var på i 3,5 timmar och jag ringde också några samtal. Vid dagens slut hade jag bara tömt drygt hälften av batteriet.

Detta är mycket bra siffror, tycker jag. Att batteriet klarar sig ovanligt bra under intensivt användande hade jag redan förstått. Men att det också presterar så pass bra under vila kom ändå som en överraskning. Med avstängd skärm (men med synk på) tappade den i snitt bara ca 1% per timme (ca 0,5%/h med wifi och ca 1,5%/h utan wifi).

Jag är på alla sätt och vis mycket nöjd med hur min G2 presterar batterimässigt. Äntligen behöver man inte längre oroa sig för att batteriet tar slut! Det var på tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar